سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس چیزی از سحر بیاموزد، پایان کارش با پروردگارش است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :15
کل بازدید :134689
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/1/10
3:52 ص

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیدبان حقوق بشر به تازگی نتایج تحقیقاتی را منتشر کرده که نشان می‌دهد، پس از حملات 11 سپتامبر 2001 اف.بی.آی برخی تکفیری‌ها را وادار به انجام اقدامات تروریستی می‌کرده و در این بین حتی گاهی با پرداخت پول، آنها را به انجام چنین اقداماتی تشویق می‌کرده است.
در این گزارش آمده: «با وجود قوانینی که بر حفاظت از آمریکایی‌ها و مسلمانان این کشور تصریح می‌کند، اسناد ما نشان می‌دهد اف.بی.آی این قوانین را نقض کرده است.» در این گزارش که با کمک «مؤسسه حقوق بشر دانشگاه حقوق کلمبیا» تهیه شده همچنین آمده: «27 پرونده در این باره بررسی و حتی با 200 نفر که برخی از آنها جزو افرادی هستند که دست به این اقدامات تروریستی زده‌اند، مصاحبه شده است. در برخی موارد مشاهده می‌شود پلیس فدرال آمریکا با پرداخت مبالغی به این افراد آنها را به انجام چنین اقدامات تروریستی ترغیب کرده است... در برخی موارد مورد بررسی معلوم شد تقریباً نیمی از افرادی که دست به چنین اقداماتی زده‌اند و حدود 30 درصد کل افرادی که برای انجام چنین توطئه‌ای مد نظر بوده‌اند تحت تأثیر عوامل مخفی نقش خود را ایفا کرده‌اند.
گفتنی است، پس از حملات 11 سپتامبر که با اما و اگرهای زیادی مواجه شده است، غربی‌ها تلاش‌های گسترده‌ای برای اسلام‌هراسی و نسبت دادن این فاجعه به مسلمانان انجام دادند. از سوی دیگر همین حمله بهانه‌ای شد برای لشکرکشی آمریکا و متحدین غربی‌اش به خاورمیانه. در این بین حتی عده‌ای خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان طراحان این سناریو مطرح می‌کنند به نظر می‌رسد با افشا شدن سند دیگری از نقش خود آمریکا در انجام اقدامات تروریستی، این تحلیل که آمریکایی‌ها خود حملات 11 سپتامبر را سازماندهی کرده‌اند، باز هم تقویت می‌شود.


  
پیامهای عمومی ارسال شده