سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشش بر هوایش چیره شود، آن دانش سودمند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :15
کل بازدید :134688
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/1/10
3:26 ص

 داعش, زنان ,کوبانی

شکست داعش از زنان

یک پایگاه خبری عراقی نوشت که دفاع یگان نظامی متشکل از 7 هزار زن کُرد بازدارنده اصلی ورود تکفیری‌های داعش به شهر کوبانی سوریه است.

این گزارش به روایت نقش مهم زنان کُرد مسلح در دفاع از شهر کوبانی سوریه و ترس تکفیری های داعش از چشیدن طعم شکست از دست این زنان غیرتمند که شمار آنها بسیار زیاد است، پرداخت. به ویژه که این تکفیری ها معتقدند اگر به دست یک زن کشته شوند، هرگز به بهشت نخواهند رفت!

یک مبارز کُرد در شهر کوبانی می گوید: چه بسا یکی از دلایلی که موجب بازدارندگی تکفیری های داعش از ورود به شهر کوبانی می شود، مبارزه و دفاع همین زنان است. زیرا داعشی ها از اینکه از این زنان مبارز که تجربه رویارویی با آنها را در شهر حلب داشته اند، شکست بخورند می هراسند به همین دلیل فعلا شهر را محاصره کرده اند.

یک یگان دفاعی زنان شامل 7 هزار زن جوان مسلح در مناطق مختلف کُردنشین سوریه مستقر شده اند که از مردم کرد در قبال تکفیری های داعش و جبهة النصرة دفاع می کنند.

بر اساس این گزارش، این گروه روابط محکمی با حزب کارگران کردستان دارند و در یک جبهه مشترک با نیروهای پیشمرگه عراق علیه داعش می جنگند.

این زنان مانند مردان آموزش نظامی می بینند. ساعت 4 صبح در اردوگاه آموزشی نزدیک به شهر «دیریک» سوریه بیدار می شوند و پس از انجام فعالیت های ورزشی، نظامی و جنگی در کلاس های تئوری نظامی شرکت کنند. سپس در رزمایش با سلاح های واقعی شرکت داده می شوند. آنها همچنین درسهای ایدئولوژی حزبی را نیز از حزب کارگران کردستان فرا می گیرند.

سلاح اصلی این زنان «کلاشینکوف» روسی است و در کنار نارنجک و مین و بمب های دست ساز از خمپاره انداز آر پی جی نیز استفاده می کنند. آنها همچنین آموزشهای لازم برای انجام عملیات های ویژه و استفاده از مسلسل و تیربازهای متوسط و سنگین را می بینند.

بر اساس این گزارش اغلب این زنان مجرد هستند و مبارزه برای دفاع از کردها را بر هر چیز دیگری ترجیح داده اند. شعار اصلی آنها «هافار» است که یک واژه کُردی به معنای «صداقت» است.

سن این زنان بین 18 تا 24 سال است اما در میان آنها چندین 13 ساله هم حضور دارند که با فرار از خانه هایشان پیوستن به این گروه نظامی و دفاع از مردمشان را سرلوحه خود قرار داده اند. آنها احسان به دیگران را در اولویت قرار داده اند خود نان و پنیر می خورند و غذای خود را به شهروندان تحت محاصره می دهند.

زنان مبارز کرد ترس را به دل تکفیری های داعش انداخته اند به ویژه که این تکفیری ها معتقدند اگر به دست زنان کشته شوند وارد بهشت نمی شوند! اما زنان کُرد هیچ ترسی از مرگ به خود راه نمی دهند و می گویند که با آغوش باز به استقبال مرگ می روند به طوری که تنها در آگوست گذشته 24 زن کرد در جنگ با داعش و جبهه النصره در سوریه کشته شدند. در درگیری های شهر کوبانی، گزارش ها حاکی از آن است که ده ها زن مسلح در نبردهای خیابانی با داعش کشته و زخمی شده اند. اخبار حاکی از آن است که در این نبردها اگر یکی از این زنان به دست داعش اسیر شود به شکل وحشیانه ای شکنجه و کشته می شود به همین دلیل اغلب زنان کرد تا آخرین نفس و آخرین تیری که در ترکش دارند، مقاومت می کنند تا مبادا اسیر شوند. این درست همان سرنوشتی است که «جیلان اوز آلب» 19 ساله انتخاب کرد و مرگ را بر اسارت به دست تکفیری ها ترجیح داد.

وی چند روز پیش از کشته شدنش به یکی از خبرنگاران گفته بود: زمانی که آنها یک زن مسلح را می بینند از ترس می لرزند با وجود آنکه خود را شجاع می دانند در حالی که یک زن ما معادل 10 مرد آنها توانایی دارد.(فارس)


  
پیامهای عمومی ارسال شده