سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شایسته است که دانش انسان بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :4
کل بازدید :134625
تعداد کل یاداشته ها : 154
102/12/29
11:6 ص

سیاسی، جایگاه رهبری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران پیش از هر چیز، جایگاهی نظارتی است و مقام فراجناحی و حتی فراسیاسی رهبری در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران - چه در زمان حضرت امام خمینی (ره) و چه در دوران حاضر - همواره مشکل گشا بوده است.

به گزارش بولتن نیوز، حجت الاسلام سیّدمحمّدصادق وفایی، پژوهشگر و محقق علوم دینی و سیاست، در یادداشتی تحت عنوان «آیت الله آهنین ایران» که در ادامه تقدیم خواهد شد، این مهم را دستمایه قرار داده و از این رهگذر به نکاتی در این خصوص اشاره می کند.

در متن این یادداشت آمده: 

به نام خداوند جان و خرد 

آیت الله آهنین ایران 


گویند ماهیی گفت به حدی از آب و اهمیت آن شنیدم که شیفته ی دیدن آب شدم از اینرو یک آرزو بیش نداشتم و آن این که به وصال آب برسم. 

شخصی که می دانست در تب فراق آب می سوزم و بارها اشتیاقم را برای ملاقات آب درک کرده بود، گردنم را گرفت و در دل خشکی جای داد. 

با افتادن در خشکی تنگی نفس به سراغم آمد و هرچه گذشت بال زدن و جان به لب شدن بیشتری نصیبم شد تا این که همان شخص مرا به جای نخستم برگرداند و گفت این مایع که سالهاست در درون آنی، آب است. 

نعمتی بی بدیل به نام آیت الله خامنه ایهرچند اکثریت قریب به اتفاق مردم دریافته اند نعمت رهبری بدیل و نظیری ندارد و دریافته اند که سخنان حکمت آمیز او در موضوعات گوناگون به خصوص در مساله هسته ای از چه وزنی بهره مند است و به خطوط قرمز او در مذاکرات هسته ای افتخار می کنند و با اشاره مقام معظم رهبری، هر خطری را به جان خریدار خواهند شد، ولی به نظر می رسد برخی نیز وجود دارند که کوتاه فکرتر از آنند که قدر وجود نعمت رهبری و مدیریت و اشارات راهگشای او را درک کنند. به همین دلیل نکات زیر را تقدیمشان می کنم. 

سیّدحسن نصرالله درمورد مقام معظم رهبری فرموده اند: « ...حقیقت آن است که ما در برابر شخصیتی عظیم و استثنائی هستیم؛ ولی بسیاری در این امّت از وی چیز زیادی نمی‌ دانند و احساس می‌ کنیم که این امام و این رهبر چه قدر در امّت خویش و حتّی در ایران، مظلوم و تنهاست؛ حتّی در جنبه آشکار و روشن شخصیتش، یعنی جنبه رهبری و سیاسی که در قالب رهبری بیست و دو ساله امّت تجلّی یافته است. شما در حقیقت در برابر شخصیتی قرار دارید که به معنای واقعی کلمه، دشمنان وی را محاصره کرده‌ اند و دوستان، حقّش را ادا نمی‌ کنند. دشمنان محاصره‌ اش کرده‌ اند و مانع رسیدن حقیقت و نور وی به جهان و امّت می‌ شوند و دوستان هم که حقّش را ادا نمی کنند. 

مسئولیت ماست که این امام عظیم را به امّت بشناسانیم؛ تا از برکات وجود این‌ چنین رهبر، فقیه و متفکّری، بهره‌مند شود؛ متفکّری که به خیر امروز و فردا و دنیا و آخرت امّت می‌ اندیشد؛ کسی که در تمام سطوح با چالش‌هایی پنجه در پنجه می‌اندازد که در هیچ یک از دهه‌ ها و قرون اخیر، سابقه نداشته. این است هدف پر اهمّیت و حسّاس این کنفرانس... .» 

کوفی عنان نیز افتخار مقام معظم رهبری را نه فقط مخصوص ایرانی ها بلکه تمام مسلمانان دانسته و می گوید: ایرانی و مسلمانان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند! ای کاش ایشان دبیر کل سازمان ملل بودند! 

پوتین رئیس جمهور روسیه می گوید: «با توجه به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته‌ام، در ملاقات با رهبر ایران، تمام ویژگیهای نوشته شده برای مسیح را در آیت‌الله خامنه‌ای دیدم و برایم متجلی شد که حکیم بزرگی در ایران نشسته است و به ذهن من خطور نمی کرد که او تا این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم‌گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار وی، هیچ خطری متوجه ایران نمی‌شود.من در ملاقات با او معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم» 

نعمتی بی بدیل به نام آیت الله خامنه ای


نتانیاهو: «قبلا در باره خطر هسته ای ایران هشدار دادم،اما امروز می خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم و بگویم و اعتراف کنم که آقای خامنه ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه ی جبل الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت ها را به سوی خود جلب کرده است.دوستان هوشیار ما می‌دانند که خیلی وقت است رهبر ایران رهبر منطقه و مسلمین جهان است.» 

 و نکته ی آخر این که در این مذاکرات هسته ای وقتی بین کنگره و دولت امریکا  ناسازگاری های دیده شد، برخی از کارشناسان امریکای گفتند سیستم حکومت جمهوری اسلامی ایران بهتر از امریکاست زیرا اگر مجلس و دولت ایران با هم مشکل پیدا کنند و سر ناسازگاری داشته باشند، رهبری ایران حرف آخر را خواهد زد. اما در امریکا، چنین شخص بزرگی وجود ندارد که تصمیم نهایی را بگیرد. و برخی دیگر از غربی ها نیز مقام معظم رهبری را به «آیت الله آهنین» توصیف کردند!


  
پیامهای عمومی ارسال شده