سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :48
کل بازدید :135062
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/2/6
2:26 ع

کمپین یک میلیون حجاب زنان آمریکایی

به گزارش سایت اوباما به نقل از هافینگتون پست، صدها زن غیرمسلمان آمریکایی در حمایت از شیما الاوادی زن عراقی که طی روزهای اخیر، به خاطر استفاده از حجاب کشته شد، حجاب بر سر کردند.
الاوادی مهاجر عراقی ساکن کالیفرنیا و مادر 5 فرزند بود که در 24 مارس، 3 روز پس از ضرب و شتم توسط گروه‌های نژادپرست، کشته شد.جین یونس مدیر کلیسای «بونیتا ولی» کالیفرنیا در یکشنبه آتی و در عید پاک، کلاه بر سر نخواهد گذاشت و در عوض، بخاطر ادای احترام و ابزار حمایت از خانواده و دوستان شیما الاوادی، روسری اسلامی به سر خواهد کرد.
این زن 59 ساله در این زمینه می‌گوید «انتظار می‌رفت که واکنشی جدی نسبت به این جنایت، از سوی دولت صورت پذیرد اما چنین نشد». وی یکی از زنان غیر مسلمان آمریکایی است که در کمپین یک میلیون حجاب در حمایت از شیما الاوادی شرکت کرده و عکس خود را با روسری به یک صفحه فیس بوکی که متعلق به همین کمپین است ارسال کرده است.
براساس این گزارش، این صفحه را تاکنون بیش از 11 هزار نفر از مسلمانان، کاتولیک‌ها، یهودیان، کویکرها، منونیت‌ها و حتی بی‌خدایان لایک کرده‌اند و صدها عکس با حجاب از خود را به اشتراک گذارده‌اند.
الاوادی 32 ساله، در سال 1993 در زمان حکومت صدام از عراق فرار کرد و در دیربورن میشیگان سکنی گزید. وی سپس برای کار در نیروی نظامی آمریکا به همراه همسر خود به کالیفرنیا نقل مکان کرد.هافینگتن‌پست ادامه داد: در حالی که هنوز قاتل الاوادی دستگیر نشده اما بسیاری از حامیان وی نگرانند که بخاطر وجود حس ضد اسلامی در آمریکا، قتل الاوادی نادیده گرفته شود.در صفحه فیس بوکی این کمپین اظهار نظرهای متعددی به چشم می‌خورد. کارن استریتر اهل پاسادینای کالیفرنیا می‌نویسد: «من عاشق مسیحیت هستم اما در آوریل به عنوان یک نمازگزار حجاب بر سر می‌کنم».
جودیث کسترو می‌گوید این امر بسیار غم انگیز است که دیگران بخاطر حجابی که داری به نحو دیگری با تو برخورد کنند.لورالین ولاند تیلور، یک معلم مدرسه در دیترویت که به مدت 6 روز حجاب بر سر خود گذاشت، در صفحه فیس بوک خود می‌نویسد، «پوشیدن حجاب و نه چیز دیگر، امکان برقراری ارتباط و سخن گفتن را افزایش می‌دهد. هر روز که من حجاب می‌پوشیدم می‌توانستم با کسانی که در این مورد فعال بودند، رابطه بهتری برقرار کنم»

تظاهرات متعددی در حمایت از حجاب در دانشگاه‌های مختلف آمریکا از جمله دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، دانشگاه میشیگان در آن آربور و دانشگاه کالیفرنیا در یروین، برگزار شده است. 

  
پیامهای عمومی ارسال شده