سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :15
کل بازدید :134935
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/1/31
9:27 ص

نوام چامسکی استاد دانشگاه ام آی تی. و کارشناس مسائل خاورمیانه بر این باور است که در ایالات متحده تمامی مسلمانان در معرض اسلام ستیزی قرار دارند و می گوید: در آمریکا اسلام ستیزی یک پدیده همه گیر است. مسلمانان در فرودگاهها بازداشت می شود، از سوی اف‌بی‌آی. تحت تعقیب قرار می گیرند و در دانشگاهها و دیگر جاها با مشکلاتی روبرو هستند.

به گزارش مهر به نقل از یک وب سایت غربی نوشت: چامسکی می گوید: در آمریکا اسلام ستیزی یک پدیده همه گیر است. مسلمانان در فرودگاهها بازداشت می شود، از سوی اف‌بی‌آی. تحت تعقیب قرار می گیرند و در دانشگاهها و دیگر جاها با مشکلاتی روبرو هستند.

چامسکی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت گروه صهیونیستی موسوم به (IDF) در دانشگاههای آمریکا، گفت: من از فعالیت این گروه اطلاعی ندارم، اما به نظر من مسلمانان همگی در معرض آزار و اذیت هستند. فلسطینی ها هم البته بخشی از آن هستند و استادان فلسطینی در دانشگاهها اغلب بیش از گذشته با این مشکلات روبرو هستند. برای مثال به آنها تهمت هایی نظیر "تروریست های ضد اسرائیلی" زده می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود به سیاست های اسرائیل در کشتار و قتل عام فلسطینیان اشاره کرد و گفت:  در سال 2008 بین حماس و اسرائیل آتش بسی برقرار شد و از آن پس موشک های ساخت حماسی ها به سوی اسرائیل شلیک نشد، اما اسرائیل به این آتش بس اهمیتی نداد. بخشی از این آتش بس این بود که اسرائیل باید محاصره نوار غزه را متوقف می کرد. در آن زمان ارتش اسرائیل به غزه حمله کرد و بسیاری از مبارزان حماس را کشت.

این کارشناس آمریکایی با اشاره به سیاست های جنگ طلبانه اسرائیل در منطقه افزود: اسرائیل کشور دیوانه ای است. به گمان من آنها در تلاش هستند شرایطی را ایجاد کنند تا آمریکا به ایران حمله کند. زیرا که خودشان نمی خواهند دست به این اقدام بزنند. اگر اسرائیل دست به اقداماتی بزند تا اتفاقی در خلیج فارس رخ دهد من تعجب نخواهم کرد. هرگونه اتفاقی در خلیج فارس علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا می تواند واکنشی تند از سوی ایالات متحده را به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: در واقع ما باید به خاطر داشته باشیم که آمریکا هم اکنون بر اساس استانداردهای پنتاگون در جنگ با ایران است؛ ترور دانشمندان، جنگ سایبری، جنگ اقتصادی، تمامی این اقدامات در صورتی که علیه ما باشد اعلام جنگ تلقی خواهد شد، اما در صورتی که ما این کارها را بکنیم اینطور نیست. بنابرین بر اساس استانداردهای ما، آمریکا هم اکنون در حال جنگ با جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به تلاش ها برای عاری سازی منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای اشاره می کند و می گوید: این روند مورد حمایت قوی جهانیان است. اما آمریکا سالهاست که آن را بلوکه کرده است. آمریکا در این روند خواهان آن است تا اسرائیل که صدها بمب اتمی دارد از این قاعده مستثنی شود. در ماه اکتبر نشستی در این رابطه برگزار خواهد شد. اما اسرائیل در آن شرکت نمی کند و اینکه آیا ایالات متحده در آن شرکت کند یا خیر بسته به این است که این کشور چه کار می خواهد در آن انجام دهد. تا کنون در این باره اعلام رسمی صورت نگرفته، اما اوباما گفته که "بله ما موافق منطقه عاری از تسلیحات هسته ای هستیم اما بدون مشارکت اسرائیل" که این اعلام در واقع مانع از عاری سازی منطقه خواهد شد.

استاد دانشگاه ام آی تی می گوید: اگر کسی فکر می کند که ایران یک تهدید است، من فکر میکنم این تصور باطلی است. اما اگر شما به این اعتقاد دارید این راهی برای ممانعت از عاری شدن منطقه از تسلیحات هسته ای اسرائیل است.

وی به تجهیزات نظامی اسرائیل از جمله زیر دریایی های این رژیم اشاره می کند و می گوید: اسرائیل از آلمان زیر دریایی خریداری کرده است. می تواند آنها را در خلیج فارس مستقر و اقدام به حمله به ایران کند. اما اقدام علیه ایران  بسیار پرهزینه خواهد بود. جهان از این اقدام خشمگین خواهد شد. همه در اسرائیل خشمگین خواهند شد. حتی در اروپا اسرائیل خطرناک ترین دولت در جهان بشمار می رود و در حال تبدیل شدن به یک کشور منزوی است. در جهان سوم و جهان عرب و اسلام این رژیم بسیار منفورتر است و حمله به ایران آن را به یک آفریقای جنوبی [دوره آپارتاید و منزوی] تبدیل خواهد کرد. آنها ترجیح می دهند که آمریکا چنین حمله ای را بکند.

http://www.barackobama.ir/en/news/8853/چامسکی-اسرائیل-کشور-دیوانه-ای-است


  
پیامهای عمومی ارسال شده