سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خود رأی به خطا و غلط درافتد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :14
کل بازدید :134921
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/1/30
4:1 ص

یک درصد آمریکایی ها، 40 درصد ثروت این کشور را در اختیار دارند

با ورود اعتراضات وال استریت به سومین هفته خود، و در حالی که این اعتراضات به شهرهای دیگری از جمله بوستون و لس آنجلس نیز گسترش یافته است، معترضان یک شعار جدید را سر می دهند: "ما همان 99 درصدیم". اشاره این شعار به یک جدال اقتصادی است که بین 99 درصد از آمریکایی ها با یک درصد آمریکایی های ثروتمند در جریان است. این یک درصد از آمریکایی ها، کسانی هستند که روز به روز سهم بیشتری از ثروت ملی را برای خود می اندوزند و طبقه متوسط را متضرر می کنند.

ممکن است شگفت زده شوید اگر بدانید که این یک درصد آمریکایی ها چقدر ثروتمند هستند. به این پنج نکته توجه کنید:

1- یک درصد از آمریکایی ها چهل درصد از ثروت ملی را در اختیار دارند. این واقعیتی است که جوزف استیگلیتز برنده جایزه نوبل به آن اشاره می کند.

2- این جماعت یک درصدی، 24 درصد درآمد ملی ایالات متحده را به خانه می برند. این در حالی است که در سال 1976 سهم آنها از درآمد ملی در حدود 9 درصد بود؛ ولی هم اکنون سه برابر شده و بالغ بر یک چهارم از درآمد ملی می شود.

3- یک درصدی ها، نیمی از سهام، اوراق قرضه، و سرمایه جمعی کشور را در اختیار دارند. آنها در حالی بیش از نیمی از سرمایه گذاری را در آمریکا انجام داده اند که 50 درصد از آمریکایی های کم درآمد، تنها پنج دهم درصد از سرمایه گذاری را بر عهده گرفته اند.

4- فقط پنج درصد کل بدهی های شخصی آمریکا مربوط به یک درصدی هاست. در همین حال، 90 درصد آمریکایی ها متعهد 73 درصد بدهی های این کشور هستند.

5- از سال 1920 به بعد، یک درصدی ها درآمد ملی به مراتب بیشتری را داشته اند.

پروفسور الیزابت وارن  می گوید: "در آمریکا هیچ کس با تلاش خودش ثروتمند نشده است. هیچ کس !

http://fa.azadnegar.com/shobeir/news/16703.html


  
پیامهای عمومی ارسال شده