سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از شریفترین کردار مرد بزرگوار آن است که از آنچه مى‏داند غفلت نماید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :14
کل بازدید :134926
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/1/30
1:12 ع

هفت دهه تلاش و فعالیت سیاسی جنبش جهادی اخوان المسلمین برای تغییر رژیم از دیکتاتوری به مردمسالاری با کودتای ارتش بر باد رفت و اهداف انقلابی که اخوان المسلمین بیش از هفت دهه برای آنها مبارزه کرده بود و این اهداف را جزء لاینفک حرکت انقلابی در جهان اسلام می دانست تنها یکسال دوام آورد . اینک مرسی و رهبران اخوان باید به زندانهای برگردند که مبارک را روانه آن کرده بودند . مهمترین دلیل عدم حمایت انقلابیون و طرفداران ایشان از وی سیاست خارجی غلط مرسی و جبهه اخوان بوده تا جایی که اکثر طرفدارانش در عرض یکسال به حدی از سرخوردگی رسیدند که نه تنها حاضر به خون دادن برای انقلاب و اخوان نبودند بلکه میدان التحریر ا به مخالفان ایشان واگذار نمودند و در مقابل کودتای نرم ارتش سکوت کردند .

دیری نپایید که مردم فهمیدند که مرسی همان مبارک است و راه مبارک را درسیاست خارجی در پیش گرفته است . و سیاست را به اقتصاد می فروشد و تنها با رای آنان به قدرت رسیده است . لذا او را تنها گذاشتند و این شد که دیدیم .

عادی سازی روابط با اسرائیل و ، ایجاد مزاحمت برای اهداف مقاومت در منطقه و عملکرد نا صحیح در مسئله سوریه ، حفظ پیمان صلح با اسرائیل و سکوت در قبال مسئله شهرک سازی در سرزمین های اشغالی و همچنین عملکرد اشتباه او در موضوع کمک به فلسطینی ها با عدم بازگشایی کامل مرز غزه و خارج نکردن فلسطینی ها از محاصره از مهمترین سیاست های خارجی غلط ایشان بوده که با عث منزوی و ناامید شدن حامیان ایشان از و ی و نهایتا سرنگونی دولتش شد .


  
پیامهای عمومی ارسال شده