سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :4
کل بازدید :134669
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/1/9
2:6 ع

پاول کرگ رابرتس معاون سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا در مقاله‌ای به عنوان «وقت آن است که ایران با غرب خداحافظی کند» نوشت: موضوع هسته‌ای بهانه است و آمریکا رژیمی دست‌نشانده در ایران می‌خواهد.

چند روز پس از نامه رهبرانقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی پاول کرگ رابرتس (Paul Craig Roberts) معاون اسبق وزیر خزانه‌داری و مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا و معاون اسبق سردبیری وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به عنوان «وقت آن است که ایران با غرب خداحافظی کند» اولین تحلیل استراتژیک توسط یک مقام سرشناس آمریکایی را در مورد این نامه منتشر کرد. 
معاون  اسبق وزیر خزانه‌داری آمریکا در این مقاله نوشت: آن‌طور که از ظواهر برمی‌آمد، مذاکرات رژیم اوباما با ایران که با حضور روسیه در حال انجام است، می‌رفت تا موضوع ساختگی خطر هسته‌ای ایران را حل وفصل کند. اما تمام شدن این ماجرا برای رژیم صهیونیستی اسرائیل و عوامل نئوکان این رژیم در آمریکا پذیرفتنی نیست. حزب جمهوری‌خواه که تمام و کمال در اختیار لابی اسرائیلی است با عجله نتانیاهو، همان دیوانه‌ای که همزمان بر اسرائیل و آمریکا حکومت می‌کند را دعوت کرد تا به کنگره جمهوری‌خواه برای جلوگیری از هرگونه توافقی با ایران راهکار بدهد.
مشاور اسبق وزارت دفاع آمریکا تحلیل خود را این گونه ادامه داد: [آیت الله] سیدعلی خامنه‌ای، رهبر ایران، با توجه به وضعیت کنگره جمهوری‌خواه آمریکا که تحت سیطره اسرائیل است، در نامه‌ای خطاب به جوانان غرب به آنها درباره تصویر بدی که از اسلام بر اثر تبلیغات منفی در غرب ایجاد شده هشدار داد.
وی افزود: تلاش [آیت الله] خامنه‌ای برای آگاه‌سازی جوانان غرب در مورد واقعیت اسلام و تفاوت آن با تصویر وحشتناک ایجادشده توسط سیاستمداران و رسانه‌های غربی برای من قابل احترام است.
صدایی که در میان تبلیغات ضد ایرانی
 چندان شنیده نمی‌شود
رابرتس در تحلیل خود از نامه آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است:  اما سؤال این است که این کار تا چه حد می‌تواند مؤثر باشد؟ هر چند اعلام نظر [آیت‌الله] خامنه‌ای حائز اهمیت است، اما حتی صدای فرد مهمی مانند (آیت الله) خامنه‌ای، به عنوان نماینده کشور و مذهبی که شیطانی به تصویر کشیده شده، در میان سر و صدایی که تبلیغات ضد ایرانی و ضد اسلامی ایجاد کرده، چندان قابل شنیدن نیست.
وی ادامه داد: علاوه بر این، تشکیلات سری سازمان‌های جاسوسی غربی می‌توانند عملیات تروریستی‌ای به نام اسلام ترتیب دهند، نظیر آنچه در 11  سپتامبر، بمب‌گذاری در ماراتن بوستون و شارلی ابدو اتفاق افتاد. چیزی که به خورد مردم دنیا می‌دهند این است که اسلام پشت این اتفاقات است، در حالی که متخصصان می‌گویند که هیچ مدرک درستی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد. نادرستی اظهارات رسمی در این موارد بارها ثابت شده، از جمله در مورد تسلیحات کشتار جمعی عراق، استفاده اسد از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، اتهامات بی‌اساس علیه قذافی در لیبی و اتهامات دروغین علیه روسیه در اوکراین. 
معاون اسبق وزیر خزانه داری آمریکا همچنین نوشته است: کسانی که این پروپاگاندا را ایجاد می‌کنند ابزارهای فراوانی برای رساندن صدای‌شان دارند و سروصدایشان اجازه شنیده شدن صدای رهبر ایران را نمی‌دهد. 
ایران باید از غرب
 روی برگرداند 
وی در ادامه با بیان اینکه ایران به جای روی آوردن به غرب باید از آن رو بگرداند نوشت: دوران تاریخی غرب به پایان رسیده است؛ آن‌چه که امروز در غرب شاهد هستیم حاکمیت زور است، به طوری که حکومت دیگر نه در برابر قانون پاسخگو است و نه در برابر مردم. برای جوانان شغل وجود ندارد، و سالمندان از امنیت مالی برخوردار نیستند. در واقع غرب در حال غارت کردن خود است. 
معاون اسبق وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن تشریح وضعیت اقتصادی آمریکا نوشت: در آمریکا کل سیاست اقتصادی بر پایه تضمین منافع یک درصد فوق‌العاده ثروتمند شکل گرفته است. 
ادامه مذاکره برای جلب رضایت غرب بی‌فایده است 
رابرتس نوشت: برای ایران ادامه مذاکره به امید جلب رضایت غرب بی‌فایده است. ایران تنها در صورتی مورد رضایت غرب قرار می‌گیرد که به حکومت دست‌نشانده آمریکا تبدیل شود. تردید درباره برنامه هسته‌ای ایران یک موضوع ساختگی است. اگر موضوع هسته‌ای هم نبود، غرب موضوع دیگری (مثلا سلاح‌های کشتار جمعی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی، تروریسم و غیره) را دست و پا می‌کرد. 
مشکل اصلی
 استقلال ایران است 
وی ادامه داد: مسئولان ایران باید این موضوع را درک کنند که مشکل اصلی، استقلال ایران از سیاست‌ خارجی و اقتصادی واشنگتن است. واشنگتن نمی‌تواند (علنا) بگوید که هدفش تغییر رژیم در ایران و ایجاد یک حکومت دست‌نشانده است، بنابراین وانمود می‌کند که ایران تهدیدی است که باید مهار شود.
این مقام سابق آمریکایی افزوده است: اگر غرب منحط و فاسد آنقدر از نظر ایران قابل تحسین است که حاضر است سرسپردگی برده ‌وار را به جان بخرد تا مورد رضایت غرب قرار گیرد، کافی است که تسلیم شود و خود را با سیاست‌های هژمونیک واشنگتن هماهنگ کند.
مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: اگر ایران، با داشتن یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌های جهان، می‌خواهد به حیات خود ادامه دهد، بدون اینکه تحت سیطره آمریکایی قرار گیرد که خود را تافته جدا بافته می‌داند، باید به غرب پشت کند و با روسیه، چین، هند و سایر کشورهای عضو [BRICS] پنج اقتصاد نوظهور دنیا شامل برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی متحد شود، و ارتباط خود را به‌طور کامل با جنایتکاران غربی قطع کند. 
اسلام ضعیف است
 چون متحد نیست 
به گزارش مسیر آنلاین، وی در ادامه با اشاره به اینکه « اینکه چرا تمدنی به قدمت تمدن ایران به دنبال چیز باارزشی در غرب می‌گردد قابل درک نیست» نوشت: اسلام ضعیف است چون متحد نیست. قرن‌هاست که مسلمانان به خاطر اختلافات سیاسی بسیار قدیمی، خود را به آلت دست سایر قدرت‌ها بدل کرده‌اند. این اختلافات مذهبی باید با رهبری درست برطرف شوند، و این رهبری از عهده ایران بر می‌آید.


  
پیامهای عمومی ارسال شده