سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :64
کل بازدید :135167
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/2/8
8:45 ص

نسخه نادری از انجیل به زبان آرامی با قدمتی 1500 ساله در ترکیه یافت شد که در آن حضرت مسیح (ع) بشارت آمدن پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را پس از خود می دهد.

به گزارش شفقنا، یافته شدن این نسخه بسیار نادر و تاریخی توجه واتیکان را به خود جلب کرده، بصورتیکه پاپ بندیکت شانزدهم خواستار آن شده است که این نسخه بسیار قدیمی را از نزدیک مطالعه کند. این نسخه بسیار نادر و تاریخی طی 12 سال گذشته مخفی نگه داشته شده است.

" طغرل گونای" وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت: ارزش این کتاب 22 میلیون دلار برآورد شده است. وی افزود: این نسخه انجیل حاوی بشارت مسیح (ع) درباره آمدن پیامبر اسلام (ص) است، ولی کلیسای مسیحی به دلیل شباهت بسیار زیاد آن با آنچه که در قرآن درخصوص این مسأله آمده، آن را مخفی کرده است.

همچنین در این نسخه از انجیل که با عقاید اسلام همخوانی دارد، حضرت مسیح بعنوان یک انسان وصف شده و نه خدایی که پرستش می شود.

در این نسخه انجیل همچنین آمده است که حضرت مسیح به یک کاهن که پرسیده بود چه کسی پس از او می آید گفته : " محمد نام مبارک او است ".

گونای اظهار داشت:  " واتیکان به صورت رسمی بررسی این کتاب را که اکنون در اختیار مسوولان ترک قرار دارد، خواستار شده است .. این کتاب در سال 2000 در ترکیه ناپدید شد و در آن زمان گروهی از قاچاقچیان آثار تاریخی به سرقت آن هنگام حفاری های غیرقانونی متهم شدند .. این افراد اکنون درحال محاکمه هستند".

کشیش "احسان اوزبک" به روزنامه "زمان" ترکیه می گوید:  " این نسخه از انجیل به یکی از پیروان برنابا باز می گردند، زیرا این انجیل در قرن پنجم یا ششم نوشته شده، درحالیکه کشیش برنابا در قرن اول میلاد زیسته است".


  
پیامهای عمومی ارسال شده