سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأی، در خطا و اشتباه فرو می افتد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :4
کل بازدید :134628
تعداد کل یاداشته ها : 154
102/12/29
11:41 ص

متاسفانه اینگونه رفتارها سبب می شود که وهابیون با استدلال به چنین عملکردی حکم تکفیر شیعیان را صادر کنند. درواقع همین رفتارهای شکلی است که مورد سوء استفاده عناصر وهابی برای وهن شیعیان قرار گرفته است. این جریان غیرمعقول که بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، به اشاعه بدعت­هایی می­پردازد که نتیجه آن جز کشتار شیعیان بی­گناه نیست. درواقع همین رفتارها باعث می شود که وهابیون تصویری غیر عقلانی از شیعیان به جهان اسلام نشان دهند و سخنان باطل خود را بر حق جلوه دهند. از سوی دیگر این نوع رفتارها باعث وهن شیعیان در میان مردم خارج از دین اسلام و میان جهانیان شود. در این باب اگر کلمه عاشورا را به زبان انگلیسی در گوگل ایمیج سرچ کنید تصاویری از قمه زنی و بدعت‌هایی که متاسفانه این جریان به آنها دامن می زند نمایان می شود که تصویری مخدوش و خشن از شیعیان به نمایش می گذارد.

رویس سیاسی «فردا»؛ جریان شیعه انگلیسی یکی از جریان های جعلی شیعه است که دو سه سالی است فعالیت خود را بخصوص در هیئات مذهبی بیشتر کرده است. فعالیت شبهه ناک این جریان شیعه نما از ابعاد مختلف قابل بررسی است اما بیشترین نقصی که در افعال عناصر این جریان مشهود است برخورد شکلی با مباحث دینی از جمله واقعه عاشوراست. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از صاحبنظران نسبت به این گونه برخورد با مباحث دینی موضع گیری کنند. از جمله موضع گیری‌های خاصی که در مقابل افعال این جریان صورت گرفت، موضع گیری حسن رحیم پور ازغدی است. 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص بدعت ها و رفتارهای شبهه ناک عناصر این جریان می گوید: « این ولایتی های بی دین خود را محب اهل بیت (ع) دانسته و تنها تکلیف خود را قمه زدن، نعره زدن، روی میخ راه رفتن و رقصیدن به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می دانند.ولایتی های بی دین، از اسلام فقط نماز، روزه، زیارت و عزاداری را یاد گرفته اند و هر جا که اسم جانفدایی برای اهل بیت (ع) به میان می آید، خود را کنار کشیده و می گویند که « آقا، امام زمان (عج) خودشان اوضاع را روبراه خواهند کرد.»

این گونه نگرش درباره مباحث دینی می توان نگرش شکلی قلمداد کرد؛ نگرشی که به محتوا مباحث که اصل و پایه آن است توجهی ندارد و تنها به شکل و طریقه آن بسنده می کند که این خود انحراف بزرگی است. به عنوان مثال پیامبر اسلام (ص) در زمان حیاتشان بر روی الاغ بدون پالان سوار می شدند، از لحاظ محتوایی این عمل نبی اکرم (ص) نشان دهنده سبک زندگی و ساده زیستی ایشان بوده است که می خواستند همپایه مردم عامی زندگی کنند اما از لحاظ شکلی اگر در زمان حاضر این موضوع به سان دوران پیامبر انجام شود، بیشتر از آنکه به رفتار و سیره پیامبر نزدیک باشد به عنوان یک عمل مضحک نمایان می شود.


مراسم راه رفتن بر روی خار در محرم

شهید مطهری نیز همواره در بیان انحرافاتی که در طول سالیان دراز درحاشیه عزاداری واقعه عاشورا رسوخ کرده است، نسبت به نگرش شکلی نسبت به این واقعه و انجام اعمالی از این دست به شدت انتقاد کرده‌اند.

بیان واقعه عاشورا به شیوه ها و اشکال گوناگونی تجلی پیدا کرده است که شاید بارزترین آن ها، مجالس عاشورایی  باشد که در آنها خطیب یا عالمی به بیان رویدادهای این حادثه و تلاش برای ارائه مفصل موضوعات آن می پردازد. در همین حال، برای افزودن بر شوق مردم و جذب بیشتر آنان ، عنان خیالِ روایتگرانه و نقالانه را رها می کند تا در آن آسمان خیال انگیز، بی هیچ ناظر و حاضری پرواز کند و درست در همین جا است که بسیاری از اضافات و مبالغات به اصل واقعه عاشورا راه می یابد.





راهپیمایی موهن به مناسبت 9 ربیع در قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) - خدام حرم با اقدام بموقع مانع ورود این افراد به حرم شدند

قمه زنی، روی میخ راه رفتن و یا روی خار راه رفتن با این نگرش که باید مصیبتی که بر امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان رفته است را درک کنیم بیشتر یک نگرش شکلی به واقعه عاشوراست، درحالی که محتوای اصلی قیام امام حسین (ع) در این زمینه متاسفانه نادیده گرفته می شود و این بدعت بزرگی در عزاداری قیام عاشوراست که همواره کسانی چون شهید مطهری نسبت به خطر آن هشدار داده اند.

از سوی دیگر متاسفانه اینگونه رفتارها سبب می شود که وهابیون با استدلال به چنین عملکردی حکم تکفیر شیعیان را صادر کنند. درواقع همین رفتارهای شکلی است که مورد سوء استفاده عناصر وهابی برای وهن شیعیان قرار گرفته است. این جریان غیرمعقول که بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، به اشاعه بدعت­هایی می­پردازد که نتیجه آن جز کشتار شیعیان بی­گناه نیست. درواقع همین رفتارها باعث می شود که وهابیون تصویری غیر عقلانی از شیعیان به جهان اسلام نشان دهند و سخنان باطل خود را بر حق جلوه دهند. از سوی دیگر این نوع رفتارها باعث وهن شیعیان در میان مردم خارج از دین اسلام و میان جهانیان شود. در این باب اگر کلمه عاشورا را به زبان انگلیسی در گوگل ایمیج سرچ کنید تصاویری از قمه زنی و بدعت‌هایی که متاسفانه این جریان به آنها دامن می زند نمایان می شود که تصویری مخدوش و خشن از شیعیان به نمایش می گذارد.



از مهم‌ترین اقدامات ضد شیعی و مذهبی این گروه منتسب به شیعه در فضای ماهواره‌ای جهان، می‌توان به تأسیس چند شبکه فارسی و عربی زبان با نام‌های شبکه جهانی امام حسین 1و2و3، مرجعیت، فدک، سلام، رقیه، ابوالفضل العباس، الانوار، خدیجه، الزهرا، المهدی و… اشاره کرد که در ایام محرم با تبلیغ شنیع‌ترین مسائل با عنوان شعائر حسینی، باعث وحشت مردم دنیا از شیعیان شده‌اند! شبکه‌هایی که با پنهان شدن در ظاهر دینی سعی می‌کنند جلوه‌های واقعی شیعی بودن را به صورت کاملاً وارونه نشان دهد.

نام‌گذاری نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته برائت توسط این شبکه ها که مصادف با هفته وحدت است از جمله افعال تفرقه افکنانه این جریان شیعه نماست که به همین جهت نیز به شیعه انگلیسی شهرت یافته است.

با این اوصاف این جریان شیعه نما نسبت به تفرقه افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی و مخدوش کردن تصویر شیعیان در جهان اسلام عمل می کند که در این زمینه باید نسبت به تببین چنین رفتارهای تفرقه افکنانه ای و بصیرت بخشی بیشتر به احاد مردم عمل کرد تا از شیوع هر چه بیشتر این جریان جلوگیری شود. 


  
پیامهای عمومی ارسال شده