سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، شریف ترین تبار است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :4
کل بازدید :134620
تعداد کل یاداشته ها : 154
102/12/29
10:34 ص

به گزارش مشرق به نقل از تهران امروز؛ در همین زمینه روز گذشته سایت یاهو محمود احمدی‌نژاد را به عنوان خبرسازترین چهره سال 2011 در سایت خود اعلام کرد.سایت یاهو در قسمت خبری خود، یک نظرسنجی در خصوص خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۱ انجام داده است. در این نظرسنجی خواسته شده که تاثیرگزارترین چهره سال ۲۰۱۱ را انتخاب کنید.

یاهو فهرست کوتاهی شامل ۱۰ چهره مهم را معرفی کرده که بعضی از آنها توسط خوانندگانش انتخاب شده‌اند و بعضی دیگر براساس میزان پوشش خبری که در سال ۲۰۱۱ داشته‌اند. از مهم‌ترین اسامی در میان این لیست می‌توان به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان و استیو جابز بنیانگذار اپل اشاره کرد. نکته قابل توجه اینکه محمود احمدی‌نژاد با کسب ۵۰ درصد آرا نسبت به سایر رقبایش تا به حال پیشتاز این نظرسنجی است و استیو جابز با کسب ۱۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

نظرسنجی یاهو نشان می‌دهد که اظهارات و مواضع احمدی‌نژاد نه تنها در سطح داخلی بلکه در سطح خارجی هم مورد توجه قرار گرفته و از وی چهره‌ای خبرساز ساخته است. علاوه بر مواضع خبرساز احمدی‌نژاد، اصولا‌صحبت‌های وی و اطرافیانش با حاشیه‌هایی جنجالی همراه است و به گونه‌ای به صدر خبرها می‌رود. برخی از کارشناسان معتقدند احمدی‌نژاد و اطرافیانش علاقه زیادی به حاشیه‌سازی دارند و سعی می‌کنند از این حاشیه‌سازی به نفع خود استفاده کرده و از این طریق برخی از انتقادات وارده به خود را به حاشیه ببرند. از زمان روی کارآمدن احمدی‌نژاد، وی عملکرد و مواضع خبرساز و جنجالی بسیاری را در سطح داخلی داشته که از هدفمندی یارانه‌ها و سفرهای استانی دولت می‌توان به عنوان مهم‌ترین آنها نام برد.

یکی دیگر از مواردی که سبب شده احمدی‌نژاد همواره در صدر خبرها قرار بگیرد انتصابهای وی است. انتصاب چهره حاشیه ساز دولت نهم به معاون اولی دولت دهم و پس از آن رئیس دفتر کردن وی سبب شد که احمدی‌نژاد و عملکردش تا مدتها به سوژه‌ای خبرساز تبدیل شود. در کنار آن باید گفت که بسیاری از انتصاب‌های احمدی‌نژاد تاکنون خبر ساز بوده چون وی در برخی از موارد افرادی را به عنوان وزیر یا معاون و مشاور معرفی کرده است که با حاشیه‌های بسیاری روبه‌رو بوده‌اند و برخی از وزرای معرفی شده از سوی او یا از مجلس رای اعتماد نگرفته یا پس از مدتی استیضاح شده‌اند.

یکی دیگر از مواردی که از احمدی‌نژاد چهره‌ای خبرساز در سطح داخلی ساخته،‌ سکوت وی در مقابل جریان انحرافی است. با اینکه تاکنون بسیاری از علما، ائمه جماعات و نمایندگان مجلس در باب وجود جریان انحرافی در بدنه دولت صحبت کرده و از احمدی‌نژاد خواسته‌اند که موضع خود را در قبال حلقه انحراف اعلام کند اما وی تاکنون موضع‌گیری خاصی نداشته و در این زمینه غالباً سکوت کرده است. البته از اختلافات دولت با سایر قوا همچنین اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص گشت‌های ارشاد نیز می‌توان به عنوان یکی از علل خبرسازی احمدی‌نژاد در سطح داخلی نام برد.

اما چه چیز سبب شد که احمدی‌نژاد به عنوان خبرسازترین چهره سال 2011 معرفی شود؟ احمدی‌نژاد علاوه بر مواضع و اظهارات خبرساز در سطح داخلی با اخذ مواضع بحث برانگیز سبب شده که در سطح خارجی نیز مطرح و به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شود. تا جایی که می‌توان گفت کمتر کسی در جهان به خاطر اخذ مواضع جنجالی،‌ وی را نشناسد.احمدی‌نژاد از ابتدای روی کار آمدن به اتخاذ مواضع قاطعی در سطح بین‌المللی پرداخته که از تاکید مداوم وی برحق مسلم ایران در داشتن فن‌آوری صلح آمیزهسته‌ای می‌توان به عنوان مهم‌ترین علت شناخته شدن وی در سطح جهانی نام برد.

یکی دیگر از موارد تبدیل شدن احمدی‌نژاد به چهره‌ای خبرساز در سطح جهان صحبت‌های وی در خصوص هولوکاست و هشدارهای وی در خصوص استفاده ابزاری از آن است. وی همچنین تاکنون چندبار در صحبت‌های خود سخن از محو اسرائیل زده که این سخنان سبب وحشت سران رژیم صهیونیستی و واکنش آنان شده است. احمدی‌نژاد همچنین بارها در سفرهای خود به سازمان ملل و در سخنرانی‌های خود صحبت از اصلاح نظام جهانی کرده که این سخنان نیز همواره با واکنش‌هایی همراه بوده است.

وی همچنین هر سال در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرده که حضور وی در نیویورک نیز حاشیه‌های فراوانی داشته است. البته اینها گوشه‌ای از اظهارات جنجالی احمدی‌نژاد طی شش سال ریاست‌جمهوریش بوده که سبب شده وی به چهره‌ای شناخته شده و خبرساز در سطح بین‌المللی تبدیل شود.


90/10/9::: 2:5 ص
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده