سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :38
بازدید دیروز :4
کل بازدید :134634
تعداد کل یاداشته ها : 154
102/12/29
2:17 ع

از جمع‌بندی روش‌های رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی چه انگاره‌سازی، برچسب‌زنی یا برجسته سازی و چه شیوه‌های دیگر، رسانه‌ها به علت این‌که خود را حد واسط بین پدیده‌ها و واقعیات و مردم می‌دانند، به نوعی با ایجاد احساس غیرواقعی مدیریت ادراک و تغییر و هدایت نگرش‌ها بر عملکرد و عکس‌العمل مخاطبان خود تاثیر می‌گذارند. این فرآیند می‌تواند به ایجاد جنگ نرم  از  سوی رسانه‌ها منجر شود.
1- تبلیغات خاکستری پایه عملیات روانی علیه دولت دهم:
«جریان انحرافی» اسم رمز عملیات روانی و جنگ نرم علیه دولت دهم است. یک جست‌وجوی اینترنتی نشان می‌دهد که تا تاریخ 15 اردیبهشت 1390 بیش از 5940000 صفحه در فضای مجازی با موضوع «جریان انحرافی» تولید شده است و عجیب‌تر آن‌که بیش از 6290000 صفحه اینترنتی نیز برای تخریب و اتهام زنی علیه مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی ‌به‌عنوان محور فرضی «جریان انحرافی دولت دهم» ایجاد شده است! در این مسیر 3 خبرگزاری، 48 سایت اینترنتی مشهور که در رنکینگ الکسا حائز رتبه زیر 300 هستند و حدود 3800 وبلاگ اینترنتی سازماندهی و فعال شده‌اند. عمده تکنیک‌هایی که در این گستره وسیع جنگ نرم علیه دولت دهم به کاربسته شده شامل برچسب زنی با عباراتی نظیر «آقای حاشیه‌ساز» و «لیدر جریان انحرافی» است که تلاش دارد از طریق شایعه‌پراکنی، دروغ، تهمت، پاره‌‌گویی حقیقت و  ترور شخصیت، با دوقطبی‌سازی فضای سیاسی، تصویری اهریمن گونه از رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایجاد کرده و وی را فردی مشکوک، مخالف اصول و ارزش‌های انقلابی و ضدولایت فقیه بازنمایی کند. از حیث منابع خبری این جنگ نرم علیه دولت دهم ، شامل شیوه تبلیغاتی خاکستری است که در آن به هیچ منبعی اشاره نمی‌کند و تمام بخش‌های خبر برای مخاطبان مجهول است. شیوه‌ای که در دوران نهضت ملی شدن نفت و از سوی جریان حزب توده مورد استفاده قرار می‌گرفت و با ارسال حجم عظیمی از اطلاعیه‌های بی‌نام و نشان و شب‌نامه‌ها به بیوت مراجع و علما، ذهن روحانیت را نسبت به عملکرد دولت دکتر مصدق و یارانش بدبین و آنان را به ضدیت با اسلام و روحانیت متهم می‌ساختند. به دو نمونه از گزاره‌های خبری که با استفاده از شیوه تبلیغات خاکستری  تولید و در فضای سایبر منتشر شده توجه نمایید:
نمونه شماره (1)
به منظور ایجاد اختلاف در هیات‌های مذهبی
جریان انحرافی در ایام شهادت صدیقه طاهره(س)هیات عزاداری برپا می‌کند
یک جریان انحرافی که با هزینه‌های هنگفت در برخی تشکل‌های روحانی و دانشجویی ایجاد انشعاب و اختلاف کرده، این‌بار به سراغ هیات‌های مذهبی آمده است.به گزارش(...)، در هفته گذشته لیدر این جریان انحرافی به مسوولان ستاد انتخاباتی خود ماموریت داده اقداماتی را جهت برپایی هیات عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در منطقه مرکزی تهران انجام دهند.
برنامه جدید این جریان انحرافی ایجاد انشعاب و اختلاف در میان مداحان و هیات‌های مذهبی است. براساس این گزارش، قرار است فردا این مراسم و همزمان با شهادت بی‌بی دو عالم در منطقه منیریه و با دعوت از چند مداح جوان مراسم خود را برگزار نمایند. از چند روز گذشته تبلیغات وسیعی در سطح شهر برای این مراسم با استفاده از امکانات و حمایت مالی یک دستگاه خدماتی آغاز شده است. این جریان انحرافی همچنین از یکی از سخنرانان خوشنام  دعوت به عمل آورده است که به دلیل عدم اطلاع وی از پشت پرده این هیات، قرار است در مراسم مذکور سخنرانی نماید.
نمونه شماره (2)
خانم «پ» و ارتباطاتش با جریان‌ انحرافی
طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های خارجی مدعی تلاش‌های جریان انحرافی برای مذاکره با طرف‌های آمریکایی شده بودند. هرچند این خبر از سوی لیدرهای جریان انحرافی نه تایید شده و نه تکذیب، اما برخی اطلاعات حاکی است عده‌ای از کسانی که با جریان انحرافی ارتباط نزدیک دارند، ساکن آمریکا بوده و حتی بعضا ادعا شده برخی از آنها ارتباطاتی با کاخ سفید دارند. به گزارش (...) ، از جمله این افراد خانم «پ» هست که چندی پیش (...) اطلاعاتی درباره ارتباط وی با جریان انحرافی و لیدر این جریان منتشر کرد . اما اکنون برای ما این پرسش پیش آمده است که چگونه جریان انحرافی با چنین افرادی آشنایی پیدا کرده و با آنان به چه مناسبتی ارتباط دارد و اساسا فایده ارتباط با این افراد چیست ؟در حال حاضر خانم «پ» دوستی دارد به نام آقای «ن» که وی نیز مترجم کاخ سفید و از سرمایه‌داران ایالات متحده آمریکاست. گفته می‌شود که آقای «ن» به لطف دوستی با خانم «پ» اخیرا وارد کشور شده است. در حالی که نامبرده آخرین بار در 3/6/1356 از کشور و از فرودگاه مهرآباد خارج شده بود.نکته جالب این‌که همسر سابق این خانم که الان ظاهرا متارکه کرده به اسم «ه.ف» است که گفته می‌شود اکنون در وزارت خارجه آمریکا کار می‌کند و همین نکته‌ای است که ممکن است سبب بروز شک و تردیدهایی درباره رفت و آمد خانم «پ» به ایران شود . چراکه خانم «پ» با جریان انحرافی مرتبط است و در صورتی که ارتباطی با همسر سابق خود داشته باشد می‌تواند احتمالا اطلاعاتی را به کارمند وزارت خارجه آمریکا بدهد که با منافع ملی ما سازگاری نداشته باشد.
2- ساخت واژه «جریان انحرافی» در اتاق فکر سایت هاشمی رفسنجانی
در این مقاله بنا ندارم که به جزئیات روشهای اعمال شده در عملیات روانی بپردازم و هدف از نگارش این سطور بیش از آن‌که واکاوی شیوه‌های عملیات روانی علیه دولت دهم باشد ، شناسایی ریشه‌ها و آبشخورهای تولید کلید واژه‌هایی مانند «جریان انحرافی» است . بررسی‌های ما نشان می‌دهد که از ابتدای سال 89 تا کنون یعنی پس از شکست فضاحت بار جریان فتنه در ایام الله 9 دی و 22 بهمن 88 ، سایت هاشمی رفسنجانی به نشانی اینترنتی (www.hashemirafsanjani.ir)    با هدف تاثیر‌گذاری بر جریان اصولگرا، همزمان دو خط و رویکرد تبلیغاتی را دنبال نمود که با کمال تاسف باید اظهار داشت که چهره‌ها و رسانه‌های جریان مدعی اصولگرایی نیز به‌طور کامل با این خط  عملیات روانی همراهی کرده و کلید واژه‌ها و سرخط‌های خبری و موضعگیری‌های خود را از محتویات شبه‌خبری سایت هاشمی رفسنجانی تغذیه کردند. دو محور اصلی عملیات روانی در سایت خبری هاشمی رفسنجانی از ابتدای سال 1389 تا کنون عبارتند از:
1- خط عملیات روانی بنی‌صدریزاسیون: مشابه‌سازی دکتر احمدی‌نژاد با ابوالحسن بنی‌صدر
2- خط عملیات روانی انتساب دولت به «جریان انحرافی»
در جدول شماره (1) روند انشار مطالب در سایت هاشمی رفسنجانی که بر اساس پیاده‌سازی دو خط عملیات روانی بالا تنظیم شده را مشاهده می‌نمایید.
به بخشی از مقالاتی که سایت هاشمی رفسنجانی برای انتساب جریان انحرافی به دولت دهم منتشر کرده است توجه فرمایید:
مکتب ایران برنامه ساواک بود!
«وقتی مکتب ایران ساواک، درست ۴۰ سال بعد از گلوی پیروان اسلام ایرانی بیرون می‌آید آیا باید در روش فشار این دو جریان بر هاشمی تفاوتی قائل شد؟ نام چه تفاوتی دارد مهم رسم است که یکی است اگر آنها ۴۰ سال قبل می‌خواستند هاشمی را وادار کنند تا با مکتب ایران شاهنشاهی همراه شود و در این راه حتی از گروکشی خانوادگی نیز با وی ابایی نداشتند چه عجب از این‌که ولایتمداران اسلام ایرانی امروز چنین نکنند اینها که در ولایت اسلام فقاهتی امام و رهبری نیستند که هدف در آن وسیله را توجیه نکند بلکه در ولایت اسلام ایرانی درست عکس اسلام فقاهتی بکارگیری هر وسیله‌ای برای هدف این جریان انحرافی عین صواب است!»
منبع: http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3608
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاری در چشم جریان انحرافی است!
امروز به وضوح مشاهده می‌شود جریان انحرافی همچون خاری در چشم تحمل دیدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این مجتهد سیاسی را ندارد و چگونه تمام قوای رسانه‌ای و مالی و امکاناتی خود را بسیج می‌کنند تا او را در راس مجلس خبرگان رهبری  و در کنار نظام و مردم نبینند تا یکی از مهم ترین سدهای رسیدن به اهداف خود را از میان بردارند.
منبع: http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3657
«پایان هاشمی» رویای مشترک بنی‌صدر و سران اسلام ایرانی!
رویای «پایان هاشمی» 30 سال است سیاهه ای بلند و طویل از اشخاص و جریان‌های مختلف خواهانش را به ثبت‌رسانیده و نام‌های متفاوتی از بنی‌صدر تا سران اسلام ایرانی در دل جای
داده است.  رویایی به نام «پایان حیات سیاسی هاشمی» به مدد شانتاژ خبری و ترور؛ رویایی که 20 سال بعد هم در سر یکی دیگر از اشکال افراطی‌گری سیاسی دوباره ظهور کرد تا بنویسند «انتخابات مجلس ششم پایان حیات سیاسی هاشمی» و امروز نیز شکل دیگری از افراطی‌گری سیاسی در قالب جریان ضد روحانیت سیاسی از انتخابات داخلی هیات‌رئیسه خبرگان رهبری چنین رویایی را طلب می‌کند!
منبع:http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3684
احمدی‌نژاد برخلاف نظر رهبری حرمت وزرای امین نظام را حفظ نکرد!
اگر بتوان با نهایت خوشبینی «نه» احمدی‌نژاد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در گرماگرم انتخابات سال ۸۸ برای باز پس‌گیری اتهامات و تهمت‌های وارده در مناظرات در چهارچوب راهبرد انتخاباتی وی ارزیابی کرد به یقین پاسخ نه احمدی‌نژاد به تکلیف و امر مقام معظم رهبری در جبران خطای مناظرات را بعد از انتخابات نمی‌توان یک تاکتیک انتخاباتی دانست.
سوال اینجاست که آیا «نه» مشابه احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب و رئیس خبرگان رهبری خاستگاه و ماهیت متفاوتی داشته یا اصولا در قالب یک برنامه مدون از سوی مکتب ایران طراحی و به‌عنوان زمینه اعلام آغاز عصر اسلام ایرانی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد؟در کنار این نکته تغییر نحوه اجرای احمدی‌نژاد دراجابت اوامر رهبری در خصوص موارد صریح‌الذکری همچون جبران خطای مناظرات، عدم حضور پررنگ بانی مکتب ایران در هیات دولت، حفظ حرمت وزرای امین نظام در مناصب خطیری همچون وزارت اطلاعات و امور خارجه، اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد با حفظ کامل ماهیت غیردولتی آن، پرهیز از موازی‌کاری سیاسی در وزارت امور خارجه، حفظ حرمت و جایگاه قوای دیگر نظام و مجمع تشخیص مصلحت نظام،پرهیز از جاری کردن مباحث غیرضروری و اختلاف افکن در سطح رسانه‌ها و حفظ حرمت مراجع معززعظام جملگی حکایت از آن دارد که آن دو نه مشابه نه‌تنها ماهیت متفاوتی نداشت بلکه آغاز عصرظهور یک جریان انحرافی بود که آیت‌الله هاشمی‌ اهداف و برنامه‌های آنان را پیش‌بینی کرده‌بود و امروز در کلام سران اسلام ایرانی به وضوح مشهود است.
منبع:http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3656
«مکتب ایران »
عبارت شاهنشاهی اسلام ایرانی!
اسلام ایرانی یا عبارت شاهنشاهی آن «مکتب ایران » که اوج تبلور آن در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی دیده شد روشی کهنه و انحرافی برای کنار زدن اسلام فقاهتی است که  ریشه در اسلام آوردن کعب الاحبار یهودی دارد که تنها راه تقابل با اسلام ناب رسول خدا (ص) را در تظاهر به مسلمانی و بالا بردن پرچم اشتباه دید. این نسخه منسوخ از صدر اسلام تاکنون به دفعات به کار گرفته شده و یکی از مهم ترین ابزارهای آن نیز تمسک به موعود عالم و سوءاستفاده از اعتقاد مسلمانان به ظهور منجی است که سابقه آن‌هم در صدر اسلام به محمد حنیفه و ادعای امام زمان بودن وی بر
می‌گردد.
جریان انحرافی نهضت و نظام اسلامی نیز درست عمری برابر عمر تاریخ انقلاب دارد که ابتدا در سال ۴۲ پرچم مبارزه امام را بیرق کفر نامیدند و خون شهدای ۱۵ خرداد را بر گردن خمینی کبیر دانستند سپس با پیشرفت نهضت در روزی که امام دستور عدم چراغانی جشن‌های نیمه‌شعبان را بخاطر خون شهدا دادند عمدا چراغانی بیشتری کردند تا به خیال خام خویش جلوی پیروزی نهضت امام را بگیرند بعدها که انقلاب به همت مردم و امام پیروز شد به امام لقب نایب الامام زمان را دادند و توصیه کردند که دیگر نایب امام زمان نیازی به دخالت دادن رای مردم در جمهوری اسلامی ندارد و چون با تودهنی امام بر لاک خود فرو رفتند فتنه‌ای دیگر کردند و در اوج نیاز جبهه‌ها به حضور مردم فتوا دادند که امام زمان راضی به جنگ نیست و امام راحل (ره ) حق فتوا برای حضور کفایی مردم در جبهه‌ها ندارند و چون مردم را همراه خویش ندیدند پس از سال‌ها عزلت‌نشینی این بار بی‌عدالتی امام را نشانه گرفتند و مدعی شدند در جمهوری اسلامی ۳ دهه از عدالت خبری نبوده است این شرح مختصری از تاریخچه این جریان انحرافی بود که اکنون به‌طور عینی انحراف فکری این جریان در مقابله با شاگرد امام‌(ره) به منصه ظهور رسیده است.
منبع:http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3616
احمدی‌نژاد بعد از انتخابات 88 ولایتمدار نیست!
در ادامه بررسی چهره متفاوتی که از جناب آقای احمدی‌نژاد قبل و بعد از انتخابات دیده شد ، سوالاتی را برای روشنگری چهره جدید رئیس‌جمهوری مطرح می‌کنیم. نکته حائز اهمیت در این میان آن است که هدف از طرح این مصادیق روشنگری درباره جریانی است که نه تنها قدرناشناسانه بر ولایتمداری خویش بعد از انتخابات دوره دهم نیافزودند تا با رعایت مو به موی تدابیر رهبر معظم انقلاب از شدت مشکلات بکاهند بلکه سلسله تلاش‌هایی را هم برای ایجاد تنش‌های جدید در ارکان سیاسی _ قانونی نظام پی افکندند.
منبع: http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3616
مرور مطالب منتشره در قالب اخبار و گزارش‌های سیاسی سایت هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد اتاق فکر این سایت که احتمالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مستقر است، می‌کوشد تا جبهه مخالفان دولت را ذیل عنوان مخالفت با جریان انحرافی معتقد به مکتب ایرانی جمع‌آوری و ساماندهی کند. در واقع اتاق فکر سایت هاشمی رفسنجانی می‌کوشد تا با ایجاد دوگانه ایرانی- اسلامی و انتساب ناسیونالیسم و خرافه‌های موعود گرایانه و جریان انحرافی به دکتر احمدی‌نژاد و یارانش، ضمن بازسازی چهره‌ مخدوش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آزمون بزرگ فتنه 88، وی را ‌به‌عنوان چهره‌ای مصلح، عقلگرا، معتدل و حامی ولایت معرفی نماید. این در حالی است که دکتر احمدی‌نژاد صراحتا در توضیح اصطلاح مکتب ایران می‌گوید: «برخی خیال نکنند که حرف‌های ما مبنی بر ملی‌گرایی و ناسیونالیسم است. ایران یعنی عدالت، خداپرستی، آزادی و راه نجات. چراکه امروز پرچم عدالت را برداشته و بر سر ظالمان می‌کوبد.» دکتر احمدی‌نژاد در جایی دیگر درباره ایران می‌گوید: این که از ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام یاد می‌شود، بدین معناست که ایران پایگاه اصلی اسلام است. این‌گونه سخنان به‌هیچ عنوان ملی‌گرایی نیست، کسانی که عنوان ملی‌گرایی بر خود گذاشتند به نام ایران در پشت جبهه با دشمنان ملت ایران همکاری و همدستی می‌کردند. رئیس‌جمهوری همچنین دولت نهم و دهم را دینی‌ترین دولت‌ها بعد از انقلاب می‌داند: «این دولت بالاترین فداکاری را برای اسلام نابی که در سرزمین ایران منتشر می‌شود، به‌کار می‌گیرد. بالاترین ادبیات دینی در همه مجامع داخلی و خارجی از سوی این دولت استفاده شده و همواره روی آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی ملت ایران نه نژاد ایرانی پافشاری کرده است.» از همه مهم‌تر، با توجه به سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  نیز، توهم رسانه‌ای سایت شخصی آقای هاشمی‌رفسنجانی و ترفند سیاسی هواداران او در القای اتهام جریان انحرافی علیه دولت دهم نمایان‌تر می‌شود: «دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست... برداشتم این نیست که منظور آنها (در طرح مکتب ایرانی) مقابل قرار دادن ایرانیت در مقابل اسلامیت باشد.» نکته تاسف‌آور آن است که گفتمان القا شده از سوی سایت هاشمی رفسنجانی، کاملا از سوی برخی چهره‌های مدعی اصولگرایی پذیرفته شده و عین مفاهیمی که سایت هاشمی رفسنجانی علیه دولت دهم منتشر می‌سازد، از سوی این قبیل افراد باز تولید و منتشر می‌شود. به چند نمونه زیر توجه کنید:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اسرائیلی‌ها می‌خواهند با هر روش ممکن حتی با استفاده از چهره‌های نفوذی ظاهر الصلاح بازار اسلام ایرانی؛ عربی و آفریقایی راه بیندازند!
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: دست بهایی‌ها پشت فتنه اسلام ایرانی است!
منبع:www.hashemirafsanjani.ir
حاج‌منصور ارضی، در مراسم شب قدر مسجد ارک تهران: تفکر مشایی تفکر بهائیت و یهودیت است!
منبع:www.baharoom.com/page/30‏


سایت هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ، این مجتهد سیاسی کم نظیر تاریخ نهضت و نظام فراتر از هیاهوهای سیاسی حرکت خزنده متحجران را علیه اسلام و جمهوری اسلامی به خوبی رصد کرده و مشاهده می‌کند ولی متاسفانه گوشی برای شنیدن آن هشدارها پیدا نشد تا این حرکت خزنده گام به گام جلو بیاید تا در زمان مقرر تقیه خود را کنار گذاشته و انذارهای آیت‌الله هاشمی را یک به یک جامه عمل بپوشاند، انذارهایی از قبیل طرح اسلام ایرانی، ادعای رضایت امام زمان(عج) از تصمیمات ایشان، ادعای اتصال به ولایت بالاتر از ولایت فقیه به‌عنوان مجوز عبور از نظرات امام و رهبری، طرح ستیز با روحانیت و مراجع و در نهایت تضعیف و تخریب مرکزیت نظام ؛ ایجاد تفرقه و اختلافات داخلی با رواج دروغ و تهمت و افترا و در نهایت غرق کردن جمهوری‌اسلامی در اختلافات و کینه داخلی مردم با مردم و مردم با روحانیت؛ قانون‌شکنی و تخریب ارکان قانونی نظام و... بود.
منبع:www.hashemirafsanjani.ir
حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: جریان انحرافی، عصر غیبت را پایان‌ یافته و عصر حاضر را عصر حضور می‌شمارد و عصر حاضر را ‌به‌عنوان عصر تبعیت از ولی فقیه و ولی امر مسلمین نمی‌شمارد. جریان انحرافی مدعی است وقتی که مستقیم از ولی عصر دستور می‌گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟ کسی که خود را اسلام‌شناس و بی نیاز از ولی امر و فقیه‌ جامع‌الشرایط می‌داند، منحرف است.
منبع: http://www.entekhab.ir/fa/news

مقایسه تطبیقی اظهارات حسین شریعتمداری، محمدحسین صفارهرندی، احمد توکلی، علیرضا زاکانی و علی مطهری که به بهانه جریان انحرافی بیان می‌شوند، با مطالب مندرج در سایت هاشمی رفسنجانی جملگی حاکی از آن است که اتاق فکر مستقر در سایت هاشمی رفسنجانی خواسته یا ناخواسته ‌به‌عنوان مرکز تولید محتوای اظهارات چهره‌های فوق‌الذکر و رسانه‌های وابسته شان ایفای نقش می‌نماید. اگر عناوین موجود در جدول شماره 1 را یکبار دیگر با دقت مرور نمایید، درمی‌یابید که هر یک از گزاره‌های موجود در این جدول بارها و بارها از سوی چهره‌های مدعی اصولگرایی نظیر آقایان حسین شریعتمداری، محمدحسین صفارهرندی، احمد توکلی، علیرضا زاکانی و علی مطهری به بهانه حمله به جریان انحرافی بازگفته شده است. یک بار دیگر بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر مجاهد و حکیم انقلاب اسلامی را در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرور می‌نماییم تا بتوان عمق ریشه‌های جنگ نرم علیه دولت دهم را  که با هدایت نرم‌افزاری سایت هاشمی رفسنجانی پیشروی می‌کند‌، شناسایی نمود: «آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با شبکه ایران درباره دیدار دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از عملکرد دولت‌های نهم و دهم اظهار رضایت کردند و فرمودند دولت نهم و دهم در راستای مصالح ملی و در امتداد ولایت فقیه حرکت کرده است. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اسلامیان در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرگزاری فارس جزئیات دو دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب را تشریح کرده است.وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با دقت و حوصله سخنان دوستان را گوش می‌دادند و یادداشت‌برداری می‌کردند و به آنها پاسخ می‌دادند، ادامه داد: یکی از دوستان مساله حجاب و عفاف را مطرح کرد و حرف‌های او تعریض به بی‌‌توجهی برخی مسوولان نسبت به حجاب فقهی بود که آقا فرمودند «من این مطلب را قبول ندارم؛ مسوولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست». حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند «فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند یا در راهپیمایی 22 بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد». وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب با آن‌که جهتگیری کلی دولت را تایید کردند و تصریح داشتند نمی‌خواهند یک طرف را تایید کنند اما این را به قاطعیت فرمودند که «مسوولان فعلی با حجاب فقهی مخالف نیستند ولی در تاکتیک‌ها اختلاف وجود دارد». عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هنگامی که بحث به دولت کشیده شد، دوستان مسائلی را مطرح کردند که حضرت آقا در پاسخ فرمودند: «بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی‌کنند حاکمیت دوگانه درست کنند». حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان یادآور شد: در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد ولی الان اینگونه نیست». وی افزود: رهبر معظم انقلاب با قاطعیت فرمودند که «در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس‌جمهوری می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند» و این مطلب بسیار مهم است که برخلاف آنچه القا و تصور می‌شود که آقای احمدی‌نژاد به حرف رهبری گوش نمی‌دهد، آقا تصریح فرمودند که اینگونه نیست. نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «امروز وقتی رئیس‌جمهوری یا مسوول ارشدی از دولت به خارج از کشور می‌رود، من نگرانی ندارم اما قبلا نگران بودم که مسوولان در خارج از کشور می‌خواهند چه بگویند؟» و نمونه‌هایی نیز درباره سوء‌رفتارهای گذشته ذکر کردند و ‌به‌عنوان مثال فرمودند «یک بار در موضوع روابط با یک کشور اروپایی کاغذی آوردند و مطالبی مطرح کردند که خلاف عزت بود و من جلوی آنها ‌ایستادم و حتی در مورد مشابهی ‌گفتم اگر این کار را بکنید، مخالفت خود را اعلام می‌کنم».
حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان افزود: حضرت آقا فرمودند «دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست» و بعد هم به موضوع طرح مکتب ایرانی اشاره کرده و فرمودند
«...برداشتم این نیست که منظور آنها از طرح مکتب ایرانی مقابل قرار دادن ایرانیت در برابر اسلامیت باشد».
منبع:www.inn.ir
فاعتبروا یا اولی الابصار

http://3pidar.persianblog.ir/page/109


90/10/9::: 2:13 ص
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده